'Uw digitale kansen'

'Uw digitale kansen met InterDraft'


U heeft gezien hoe digitalisering ons dagelijks leven heeft veranderd, maar laten we nu eens naar de praktijk kijken. Wat kunt u met alle online mogelijkheden en kansen? We bespreken de belangrijkste onderdelen van uw online kansen, wat dit betekent voor uw bedrijf en waar u kunt beginnen.

Stel, u bent een monteur wiens bedrijf is gegroeid dankzij mond-tot-mondreclame. Tot nu toe was u online niet vindbaar, maar u wilt uw bedrijf nu verder laten groeien. Hoe kan de online aanwezigheid van uw bedrijf hier aan bijdragen? Een van de grootste voordelen van online vindbaar zijn is dat u kunt profiteren van zoekopdrachten. Dat betekent dat u zichtbaar bent wanneer mensen online gaan en bedrijven zoals die van u zoeken. 

Stel dat iemand op zoek is naar een monteur in Antwerpen en uw bedrijf wordt weergegeven in de resultaten. Hoe kunt u hiervan profiteren? De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Wanneer klanten op de link naar uw website klikken, kunnen ze van alles over u te weten komen. 

Wie weet bekijken ze een video over het onderhoud van een auto, of lezen ze verhalen van tevreden klanten, bekijken ze uw prijslijst, vinden ze uw winkel op een kaart. Of... misschien vullen ze een vragenlijst of offerteformulier in. Of ze klikken zelfs door naar uw social media pagina waar ze nog meer tips, foto's en video's kunnen vinden. 

U kunt nog meer functies aan uw website toevoegen, maar deze voorbeelden geven u een idee van de vele manieren waarop u kunt profiteren van uw online aanwezigheid. Bovendien kan het u waardevolle informatie bieden over potentiële klanten: waar hebben ze behoefte aan en hoe kunt u daarin voorzien? 


Hoe werkt dit dan? U kunt doelgerichte online advertenties tonen op het moment dat iemand op zoek is naar dat wat u te bieden heeft. Als u gebruik maakt van zoekmachinemarketing kunt u uw advertenties laten weergeven aan potentiële klanten die bijvoorbeeld zoeken op ‘autoreparatie Hilversum’.U kunt de weergave van uw advertenties ook beperken tot een bepaalde geografische straal rond de locatie van uw bedrijf. 

Door middel van analysetools kunt u er achter komen of mensen op uw advertentie klikken, uw site bezoeken en of ze bepaalde acties uitvoeren, zoals het invullen van een formulier of het bekijken van een video. 

Maar waar begint u? Laat u zich vooral niet afschrikken. De beschikbare tools en technologie zijn zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk verkrijgbaar. Veel van deze tools zijn zelfs gratis. Het blijkt dat voor veel bedrijven de tools niet het probleem zijn, maar het opstellen van een plan de grootste uitdaging vormt.


Laten we de belangrijkste dingen op een rij zetten. Als eerste het bereik: web, mobiel, social. Er zijn zoveel mogelijkheden om mee te beginnen en om naar toe te werken. 

Het volgende punt is de technologie en de inhoud. Bepaal of u de technische en creatieve aspecten van uw site zelf kunt afhandelen, wat misschien meer tijd kost, of dat u hulp nodig heeft, wat misschien meer geld kost. 

Kijk naar de kosten en tijd, maak een realistisch budget en haalbare planning met duidelijke mijlpalen, en houd beide goed in de gaten. Duizenden ondernemers in het midden- en kleinbedrijf hebben hun weg op internet gevonden. 

De mogelijkheid om zowel klanten om de hoek, als aan de andere kant van de wereld te bereiken, is té groot om te negeren. Het is tijd om actie te ondernemen, online te gaan en andere digitale kansen te grijpen.



www.interdraft.be

Reacties

Populaire posts van deze blog